DAG 61 - Grey Grey Day.

2013-10-04 | 09:37:13
 
  • Denna dag var sådär. Skulle vara ledig till 17 (idag för att jag ska jobba mycket i helgen) men det regnade ute så jag stannade hemma. Att stanna hemma när man bor på jobbet är ingen bra idé. Först var vår galna städtant här (VARJE måndag och torsdag). Hon är typ från Östeuropa och är ärligt talat skitläskig. Alla försöker lämna huset när hon kommer. Men jag kände mig inte så bra så jag var som sagt hemma. Inge bra Josefin. Tillslut tog jag mig ut ur huset, phjew.
  • Som jag talat om så har jag signat upp för ett gym som är rätt ok men de är inte min slags träning där. Och alla som tränar där är för fina och hemmamammor som bara snackar gossip hela tiden. Så idag var jag och kollade på ett annat gym där många university students tränar. Meeeen,.... istället för 65 dollar i månaden är det 90... inge bra för en aupair. Men vill ju så gärna.
  • Sen var jag hemma ett tag tills mamman kom hem med Charlotte. Och mamman sa "kan du vakta henne lite medan jag försvinner i några minuter"?. Och jag sa okej eftersom jag ändå inte gjorde något. Men jag var trött, hade ont i magen om ni tjejer fattar what im talking about, och hon var borta i en timme. Detta var första gången jag har blivit irriterad på henne.
  • Sen blev det ännu värre då hon på kvällen skulle gå på en skolgrej för ungarna och sa "jag kommer tillbaka snart om en timme eller så...". "vad bra" tänkte jag då jag kunde planera en kväll med mina vänner, men nej. Det gick 1h, 2hrs, 3hrs. Ingen hostmum. Tillslut gav jag upp efter att ha försökt ringa henne i 100år. Tillslut kommer hon hem - utan mobil som hon haft hemma hela tiden, lite berusad och glad. Hon är så snäll när hon försökte säga förlåt osv när jag själv sa att jag hade väntat på att få gå ut. Men men. Det är inte ofta mamman umgås med vänner så jag låter henne gå, för den här gången. Ja, jag hann äta glass.
  •  Senare på kvällen pratade jag med Pao i los angeles, så himla kul att prata med henne - saknat henne så. Är det någon mer än jag som märker att hennes riktiga skånska har kommit tillbaka? haha. 
 
Kollat Blues Brother idag. Blir så glad av dessa två ironiska grabbar.

KOMMENTARER

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0