DAG 69 - Lite nedstämd sådär.

2013-10-11 | 23:59:00
  • Ikväll, fredag, hade jag och mamman vår första "fajt". Ja, fajt och fajt, vi förstod inte varandra. Och klart att detta kan hända när man själv kommer ifrån en mysig liten, LITEN ort i Sverige och hon som har varit i toppen i USA hela sitt liv. Det handlade om småsaker som att hon glömmer sin mobil/aldrig kollar den, till att jag inte kunde lämna Alec hos sin kompis där han blev bjuden på mat och att stanna kvar och leka. osv. osv. Jag och mamman jobbar ju tillsammans eftersom hon är hemma-mamma. Ibland är det jättebra för hon är snäll och vi har det roligt ihop. Men ibland behöver man ett break - för svårt är det att bo på sin arbetsplats, kan riktigt inte komma ifrån jobbet. Fråga varenda aupair. Som tur är hade jag Frida som svarade i telefonen <3 skönt att prata svenska med henne när man är "nere".
  • Jag har alltid (eller iaf dessa 2månader) sagt till mig själv: "Bra Josefin, detta klarar du galant. Alla där hemma verkar tro att detta är piece of cake och att barnen är så snälla och söta hela tiden. Och att jag inte alls har någon hemlängtan, för det har jag aldrig haft förut och kommer aldrig att ha." Men, som Brasse i Fem myror är fler än fyra elefanter säger: "Det är fel, fel, fel, fel, fel." Idag kände jag verkligen något inuti mig växa, det var gråten och hemlängtan, även fast jag inte riktigt visste varför eller så. Det bara kom. Jag känner verkligen hur mycket jag kommer växa detta år. Även om jag verkar mogen och grymt bra på att ta hand om barn (vilket jag är också mohaha), så är jag fortfarande bara ett barn själv som ibland behöver någon som stöttar mig - eller en kram från mamma och pappa som säger att allt kommer gå bra. Saknar er där hemma. <3
  • Idag strulade allt, så det slutade med att jag och Charlotte som hade ledigt gick till OZ park och lekte lite, sen gick vi till Starbucks och åt och sen till Frozen yogurt haha! Bortskämd-dagen var här! jaja. Söt är hon. Sen gick vi hem och sov lite. Sen badade jag henne och sen åkte hon till ett kalas med mamman och jag hängde med Alec utomhus. Sen på kvällen träffade jag fransyskorna på Froyo.  Kilorna bara rasar,,... jag menar ökar.
 
Bada bada.
 
Älskar att vara under vattnet. Som jag.
 
Alec.
 
Playing American Football in the park.
 
Jump.
 
 

KOMMENTARER

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0