Dag 75 - Nya svenskan!

2013-10-18 | 06:55:00
 
  • Idag var det lite tungt med att Charlotte inte lyssnade på något av det jag sa. Det som är det kluriga med henne är att: När hon gör något dåligt - tex trasslar till sitt hår, så säger jag åt henne att inte göra om det. Hon svarar "okej, jag skall inte göra det", och sen går det kanske 30sekunder innan hon gör det igen. Då säger jag till igen och hon svarar samma "Okej jag ska inte göra det igen." Jag fortsätter med att säga "VARFÖR är det inte bra att göra det du gör", och hon svarar ett bra svar "för att det skadar håret och det kan gå av så att jag kan bli flintis." Och då förstår jag att hon har förstått. sen. efter 1minut. gör hon det ytterligare en gång till. Jag blir arg på henne. Hon gnäller tillbaka. Jag säger åt henne att om hon inte slutar gnälla så får hon en sånhär amerikansk "Time out". Sitta på trappan i hallen och fundera över vad hon har gjort fel. Hon grinar/gnäller ännu mer. jag bär henne dit och hon gnäller ännu mer. Hon sitter där i kanske 2-3min. sen blir det tyst. Jag frågar henne om hon är "klar", och sen tar jag henne i min famn, och kramar henne, sen försöker jag få henne själv att förstå varför hon fick en time out vilket är jätteviktigt. Sen efter några sek med lite josse-humor är hon jätteglad igen. Såhär brukar vissa dagar se ut (även om hon snurrar på håret betydligt mer än en gång per dag). 
 
  • På kvällen åkte jag till en ny SVENSK tjej -Linnea som bor 15min bort med bil. Det är rätt najs, eftersom man ibland dör här om man inte får träffa sitt svenska folk haha! Jag hämtade upp henne och vi åkte hem till mig, parkerade bilen och gick till homeslice, en "O'Learys-aktig" bar/restaurang med skidstuga-feeling. Mysigt, men högljutt pga pågående fotboll och baseball match. Vi hade det jättemysigt och pratade om alltifrån Sve och gymnasiet till USA och barn och framtiden och allt som hör till. Sen efter att Josefin "Grym på kartan" Agnekrans har tappat bort oss, satte vi oss i en taxi som körde oss till Yogurtland där Christin väntade på oss. Sen satt vi där och myste. mös? myste? skumt ord. aja, sen körde jag hem henne igen. Det var så kul och när vi pratade så kändes det som om att vi hade känt varandra i 100år, skojar inte. Älskar när man bara klickar med folk. Tack för en härlig kväll Linnea!

KOMMENTARER

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0