DAG 39 - Singing in the rain.

2013-09-12 | 23:59:00
 
  • Idag, torsdag, har jag gjort det vanliga. Gått upp, Hjälpt Charlotte att klä på sig samt fixa hennes hår, sen göra frukost (om inte mamman redan gjort det) och skjutsa Charlotte till skolan. När barnen var i skolan var jag och host mum och shoppade lite på ett jättebilligt klädställe - Old Navy. Köpte typ 4 klädesplagg i vitt och två fina halsband... blabblabla. A men i alla fall. Efter jag hämtat Charlotte igen från skolan 11:30 så äter vi snabbt och sen så sover hon middag, ibland gör jag det med ... okej, jag gör det ofta, skönt att sova. Barn som sover kan vara det gulligaste som finns.
  • Nu har det gått en vecka, känns som om det var igår jag kom till Chicago. Jag har redan varit med om en bilkrock (jag körde INTE!) jag har fått reda på att de inte har ketchup på spaghetti (all slags pasta), jag har träffat på catwoman, inte Hallie Berry i catwoman-kostym, utan den riktiga gråhåriga, gamla gumman som bor längst bort i vår länga och har typ 11 katter. Trevlig dock. 
  • Det har varit jättebra väder hela veckan, runt 30-35grader, ända tills nyss då jag skulle gå ut själv för första gången på egen hand och kolla runt i mitt område. Men det spelade ingen roll, det började tom regna. Men jag brydde mig inte för jag var så glad, så glad över att vara här, och glad över allt faktiskt - Sådär glad som man tror människor bara kan vara på film. Började sjunga "Singin in the rain...." haha. Vart jag än gick så såg jag vackra aleeen massa ungdomar, nice. (fördelen med att bo granne med ett university). Jag tog mig in på frozen yogurt och köpte mig en hel skål med chokladsmak med jordgubbar och chokladsås, inte så nyttigt nej, men gott!. Nu tittar jag och hostmum på en bra film, den handlar om, - tro de eller ej - fågelskådning. haaha! Owen Wilson, Steve Martin och Jack Black är iallafall med, Jack black är grym! 
 
 
Mys.
 
Fint hela veckan.
 
Around the block. 
 
Piece of Lincoln Park.
 
Chicago by night.
 

KOMMENTARER

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0