DAG 41- Svenne Deluxe.

2013-09-14 | 23:59:00
 
  • Idag träffade jag Lisa. vi åkte in till Chicago downtown och shoppade. De bästa med ZARA-butikerna här är att de typ är tomma på människor, ZARA är inte lika populärt här som hemma så alla storlekar osv finns här! köpte ett par härliga militärgröna byxor. På Forever 21 köpte jag haha militärmjukis och en härlig poncholiknande tröja, förbereder mig inför mys-hösten :) Sen, förstår ni, åt vi på vårt favvoställe - Potbelly, som gör de godaste sandwicharna. Tidigare idag såg vi en "söt" tjock gubbe som satt och skrev en skylt på gatan, "Hi my name is Willy and I'm truelly homeless." Det jag och Lisa inte gillar alls med Chicago är att de finns så mycket hemlösa personer och tiggare här, så hemskt. Tror det är mycket värre att vara hemlös här än i härliga, jämnställda Sverige. Gud va vi svenskar borde vara tacksamma för ett sånt bra land vi bor i. 
  • Halv 4 åkte vi hem till henne några mil norr om Chicago. Hon bor nära det område där Kevin i julfilmen Ensam hemma blir lämnad kvar hemma av misstag. Världens bästa julklassiker. se den i jul! Stället var hur mysigt ställe som helst där, och de bodde bara 5min från "havet"/lake Michigan. Detta blåa vatten. Sen åt vi.... SVENSK TACOS! Gud vad jag har längtat, så gott! underskattat! 
  • Sen åt vi godiset Swedish Fish som är ganska poppis här, finns i alla foodstores osv. samtidigt kollade vi och hennes hostkids på tecknade Arthur, klassiker! "Jag säger hej, Hej! Vilken underbar dag det é...". Sen lade Lisa barnen och vi hade lyxkväll tittandes på The Great Gatsby, bra filmad film, jag gillar! 
  • Sen sov jag över, haha innan så skulle vi flytta en stooor fåtölj till hennes rum - Gud vad vi kämpade Haha! och med lite alkohol i kroppen var det inte det lättaste. Gud va vi skrattade! Tillslut, med en skadad vägg, fick vi den på plats. Team sweden! Tack för bästa dagen Lisa <3
 
Glad tjej i nya byxor.
 
Redo för myskväll.
 
Svenne Deluxe.
 
Skål på det.
 
Tack igen vackraste Lisa <3
 
 

KOMMENTARER

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0