DAG 42 - Bonjour France!

2013-09-15 | 23:59:00
  • På morgonen innan jag åkte hem från Lisa, bokade vi biljetter till Jay-Z i januari, spännande. Även om jag typ kan lyssna till all musik, har jag aldrig varit ett riktigt stort fan av Hiphop, bara gillat de stora som just JayZ, Macklemore, Eminem osv. However, detta kommer bli riktigt coolt! Diggar min mix av konserter hittills i år: One Direction, Bruce Springsteen och snart Jay-Z.... a men det här kommer gå bra. Jag gillar ju Jay-Z så varför inte? 
  • Sen åkte hem från Lisa runt 1-tiden. Kl 2 fick jag ett mail från en fransk aupair som bodde nära mig och frågade om jag ville träffas. Såklart jag ville det. Älskar när man ska träffa en människa för första gången och har en massa föreställningar om hur den ska prata/se ut osv. och så är den personen aldrig som man tänkt sig. Jag hade ganska "negativa" tankar om hur hon skulle se ut, prata osv, vet ej varför, men när jag såg henne så blev jag bara glad! :) världens trevligaste och riktig rolig att prata med, vi pratade om allt och hon var grym på engelska (för att vara från frankrike). Vi satt och pratade på Frozen yogurt - som jag för övrigt kan se från mitt fönster här hemma (föör nära, inte bra).
  • Sen gick jag hem, åt och hjälpte mamman att natta barnen. Jag vet att jag inte behöver göra det för att jag inte jobbar, men de är mysiga och jag märker hur frustrerad mamman kan bli på barnen ibland som inte lyssnar så himla bra (barn är ju barn), så jag hoppar in och hjälper henne ibland. Och, jag hjälper inte bara för mammans skull, jag älskar att läsa böcker för Charlotte och min engelska är som bäst när jag läser för henne. Vi läser nästan alltid samma bok: "Madeleine", en bok där texten rimmar och handlar om en liten tjejs dagar på ett internat med andra flickor. (vet ej varför, men hon vill läsa den varje kväll). I torsdags improviserade jag en story om ett spöke som inte hade några vänner (fråga mig inte varför men den var iaf lärorik. mohaha och jag var grym på min improviserade engelska och fantasi, borde skriva barnböcker eller något sånt).
  • Sedan efter så gick jag ut igen och träffade franska tjejen igen, hon var cool. Vi gick till en sportsbar Homeslice, riktig mysig, och drack non-alcoholic ginger beer, gott! smakade konstigt nog inte alls som beer. A men i alla fall, hon är så skön, Clémence - äkta franskt namn! Denna vecka kan beskrivas med ett ord. Grym!
 
 
 
Jag vet. Så söt.
 
Chicago Bears-anda i Staden.
 
Bra vecka, hej!
 
Min nya franska vän. / My beautiful french friend.
 
 
 
 

KOMMENTARER

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0