DAG 47/48/49 - Swedish Weekend.

2013-09-22 | 20:00:00
 
  • Idag var det en spännande dag för att frida som jag mötte på orientation skulle komma från Michigan (4h med buss) och bo hos mig till söndagen. Om ni vill ha den engelska versionen av vår helg (ni läsare: -"ja, varför inte?") så gå till Fridas blogg -  http://fridakrokstrom.blogspot.se/ . Väldigt bra skrivet! :) Kunde inte ha skrivit det bättre själv, men ska väl försöka mig på, svenska versionen här!.
  • Fredag kl 10:45 kom jag till Union station för att frida skulle komma med buss från ;ichigan för att hälsa på mig. Med väntan och nervositeten  i hög grad, ringde jag Frida för att se om hon hade kommit rätt. Plötsligt ser jag en blond svenne stå några meter bortfrån mig som stod och pratade i telefon, det var FRIDA! som pratade med MIG! haha, var så skönt att se ett bekant, "svenskt" ansikte. (not racist haha) Jag tog henne till det mycket omtalade matstället Potbelly där vi pratade och hade mysigt. Sen, eftersom jag inte är så hemmastadgad än så visste vi inte riktigt vart vi skulle gå, så vi gick bara runt och tog kort lite här var, det var så mysigt att inte ha några planer, eller destinationer att hinna till. Ibland är det bara skönt att gå dit näsan pekar så att säga ;) ni borde prova det någon gång. tex, bestäm er bara för att åka någonstans utan några planer, det är så härligt! Sen kom vi hem till mig och Frida träffade min familj som hon gillade (mohaha, älskar min familj), Vi bytta om och tog en långpromenad ner till Lincoln park Zoo som är ett stort Zoo med en massa djur som är gratis, så vi tog kort på kort på kort (älskar att frida är min fotokompis! alla ni andra därhemma bara: "Nej, är det josefin som är framme med kameran nu igen?"... haha. Sen gick vi hem och bytte om för en kväll ute med mina aupairvänner här i Chicago. Det var rätt trevligt, inte jäääättttekul men det var okej.
  • Lördag kl 7 ringde min väckarklocka då jag måste fixa mig och ta mig till mitt college. Frida stannade i sängen och hade sedan (enligt henne) en mysig morgon/pratstund med min värdmamma. När jag var klar med lektionen tog jag mig in till city där Frida var. Vi gick in i några affärer och mest chillade tills Lisa kom hon med! Det känns verkligen att vi tre trivs med varandra. Vi kan prata om allt!, och det gjorde vi också! Det är skönt att man kan ha en sån relation efter att bara ha känt varandra sen 5 augusti. Sen tog vi med Frida till Millenium Park där "The bean" finns etc. Sen efter det var Lisa tvungen att åka hem, så jag och Frida stannade och åt middag på.... VAPIANO! Det roliga är att det ser exakt ut som hemma, så det var mysigt att känna sig som hemma. Sen åkte vi hem och lade oss ;)
  • Söndagsmorgonen var långsam och härlig, vi blev klara för att lämna huset runt 12 för att bege oss downtown en sista gång innan det var dax för Frida att åka hem. Det finns en massa höga byggnader i Chicago och högst upp i en utav de byggnaderna kan man gå ut på ett glasgolv mitt i luften ut från byggnaden så att det känns som man nästan svävar i luften. Tyvärr var det nästan 2h väntetid (suck) så då visade jag Frida Navy Pier istället. Vi stannade och åt en stor härlig glass från häagen dazs och satt och pratade. Alltså, en sån lyx att prata svenska i detta amerikanstalande land!.
 
Sen var det dax att ta farväl av min finfina vän! Detta var en utav de bästa helgerna i USA, kan jag tala om!
 
Här kommer det bilder så det räcker och blir över. 
 
 
Första gången i Chicago för denna underbara tjej.
 
Vackert foto.
 
Fina Frida framför Chicago-skylten.
 
Timon. Timon everywhere.
 
In the Lion House.
 
Haha, gud vad jag skrattade.
 
Så coolt foto Frida tog av denne. Gorillan är lätt det coolaste djuret. Tarzan <3
 
Jag och bästa Frida framför Chicago Skyline.
 
Jag och älskade Lisa.
 
Tummen upp. Always. Alla dessa bilder var ifrån Fridas kamera. Så fina!
Nu kommer mina.
 
Världens största kamera.
 
Born in the U.S.A
 
Go ahead and juump...
 
Vackra människa.
 
Vattenfall.
 
Peace.
 
Hallå.
 
Låååång tunga.
 
Timon.
 
Tar kort - These moments. 
 
Fina frida.
 
Noshörning.
 
In the jungle the lions sleeps tonight...
 
Gäsp.
 
Gäsp.
 
Kräldjur är inte så fina. Men fascinerad är jag.
 
Jag är en krokodil som körde runt, i en bil...
 
Vit gullig räv.
 
Om Dumbledore var en apa.
 
Släpp ut mig!
 
Så nöjd över denna bild. Skönhetssömn för en apa.
 
<3
 
One of these moments.
 
Dorothy and Toto i Oz Park nära mitt hus.
 
Finn ett fel. (hej jag är 19 och kan inte alfabetet.)
 
Dekorera, dekorera.
 
Här ska det dekoreras.
 
Nyvunnna vännen Dannica från South afrikaaaa.
 
Franska Cleménce
 
Jag och franska Sarah.
 
Vackra stad.
 
Hejsan Svejsan i Lingonskogen!
 
Svenne-weekend på allvar. 
 
Fina frida.
 
Fridis.
 
Hello.
 
Jag.
 
Bästa Frida <3
 
Haha.
 
Alltså. Denna tjej på bild <3
 
Tre finfina svennetjejer.
 
Love you.
 
Buildings in Chicago.
 
Buildings in Chicago.
 
Michigan AVE.
 
Kul när tre svenska tjejer hittar SVENSK TVÅL på Urban outfitters.
 
Vapianokväll.
 
Fridas första...
 
Gott att välja till yogurten.
 
Mitt andra hem.
 
Båttur i Chicago River.
 
Blues brothers style. Eller va tycks?.....
 
Blues Brothers. (Se den nu) Sweet home Chicago.
 
 
One of the buildings.
 
<3
 
<3
 
Smile i nya tröjan. (Amr. Football team - BEARS).
 
Swäg.
 
Bästa du.
 
Hellu.
 
Navy Pier.
 
Sne i Chicago.
 
Fint leende.
 
 Bästa helgen på länge, tack för den Frida. Och Lisa såklart.
 

KOMMENTARER

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0