DAG 36 - Transformers in Chicago.

2013-09-08 | 23:59:00

 

Hallå där, Sverigebor!

  • Idag, söndag, åkte jag själv in till city med tåg (typ tunnelbana fast inte under mark) för att möta upp Lisa och Allison som jag tidigare har skrivit om, vi möttes på orientation i New York. Vi gick först till The bean - som vi tog en massa bilder vid. Sen gick vi runt och runt och runt för att leta efter något gott ställe att äta på. Man kan tro att det finns många ställen i USA att äta på, men inte i Chicago iallafall. Tre brutalt slut och hungriga tjejer gick tillslut in på en amerikansk sandwich shop - Potbelly. Jag beställde en pepsi, en BLT Sandwich, och ofc en chocolate chip cookie (som alla andra). Sen gick vi vidare ovh såg oss omkring i staden. Det är sannerligen en utav de vackraste städerna i världen. Så många gamla fina hus, ni vet sånadär som ser gamla ut, men har coola nya trendiga affärer. Så vackert. Tex att det finns H&M i ett vackert gammalt tegelhus. Moving on. Vi gick inte precis i hela staden, men det kändes nästan som det - för ont i fötterna fick man.
  • Oj, jag höll nästan på att glömma! Precis när vi möttes, gick vi förbi en gata där det stod en massa människor ovh bara stirrade på vägen. Där stod en militärtank. Och vi började också stirra. Polisen hade spärrat av vägen där militärtanken stod. Vi undrade och undrade vad som hände. Sen var det en man som berättade att det var för en filminspelning - Transformers, typ 4. Filmnörd som jag är så var detta jättehäftigt! Vi kom inte så nära, men vi såg i fjärran snabba lastbilar som kom åkandes i full fart - dvs. transformersarna haha! Bauta häftigt!
  • Efter en stund mötte vi upp med tyska Karoline som oxå är från orientation i NYC. Så vi var alltså 4/5 i vårt gäng. Frida kunde inte komma :/ Vi gick runt, shoppade en scarf på H&M och strumpor, medan Lisa handlade härliga höstkläder och väskor. Vill också! haha!
  • Sedan gick vi alla fyra mot vattnet, som är så blått och härligt att det är helt ofattbart! tyvärr är det dålig färg på kameran, aja. Sen efter det gick vi vidare till chicagos Navy Pier, vilket ställe! Karuseller, parisehjul, bio, restauranger - you name it! Sen efter det åkte vi hem till våra egna hus. Gissa om jag sov som en stock... Här kommer en massa foton, sicken tur att jag älskar att fota, vad vore ett foto utan grymma Josefin bakom kameran? xD
Hoppas ni har det bra där hemma i Svea rike! 

 

Häst och vagn i city.
 
 Love it.
 
Svenska Lisa (vä) och Allison (hö) från Kanada.
 
Lisa, Karro (Tyskland) och Alli.
 
Alli och Jag.
 
Solnedgång över Chicago.
 
Lisa muckar med polisen, haha.
 
 Hoppetihopphopp.
 
Allison.
 
Jag och Allison. 
 
Tre finfina tjejer. 
 
Photoshoot, in secret.
 
Härliga Chicago.
 
Flickorna på Navy pier.
 
Navy Pier VS Chicago skyline.
 
Tivoli.
 
Lisa älskar hajar, klart slut.
 
Kväll.
 
Bubba Gump Schrimp (Forrest Gump.)
 
Militärtanken - filminsp. av Transformers i Chicago city - häftiiiigt!
 
Finaste, coolaste Lisa.
 
The Bean.
 
Happy.
 
Finaste tjejerna på lunch.
 
Chicago city (Blues Brothers.)
 

KOMMENTARER

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0