Dag 202 - OH HAPPY DAAAY

2014-02-22 | 23:00:00

 

  • Så jag och Julia hade skrivit upp oss för att gå på en community Gospel workshop idag. Ja Gospel, som i "OH HAPPY DAAAY!". Ända sen jag var liten har jag velat höra riktig amerikansk gospel, och idag var dagen då jag t.o.m skulle få vara med och sjunga!
  • På vägen dit träffade vi Lisa som ni vet, som bor uppe i förorten Winnetka. Hon hade med sig 2 andra svenska aupairtjejer Felicia och Moa som är jättesnälla. Va kul att de också hade skrivit upp sig! När vi kommer in i replokalen så är alla jätteglada och hälsar så trevligt. (Church people a la gospel). Vi åt brutalt god frukost samtidigt som vi lärde känna en ny aupairtjej från Sydafrika - Kirsten/Kristen(?) aja vi kallade henne Poki (efternamnet.) Jättesöt och snäll! Sen samlades vi alla och ledaren som höll i allt sa: "Lets warm up with a song we all know"...
  • och så började han spela piano och sjunga..... "Oh happy day..". Alltså, det var en dröm som gick i uppfyllelse! Aldrig njutit så mycket av en låt som jag gjorde då. Det var så himla häftigt! Och alla sjöng i olika stämmor också, aej, så synd att ja inte fick tillfälle att filma detta ögonblick. Men det var mäktigt - för mig iallafall! Det fanns en massa otroligt sköna mörkhyade personer som körde gärnet vilket var skitkul också!
  • Efteråt på lunchen pratade vi med 2 amr. personer som var jättesnälla och sjöng i kör osv. Och sen när vi senare var på urban putfitters, så raggade Poki vår nya kompis på en kille i kassan. Haha! Så sjukt, hon fick hans nummer och facebook och allt! Vi bara stod och gapade typ, avis att vi inte vågar göra sådär haha! Kul va det iallafall!
  • Sen efteråt gick jag på stan med Lisa, och vi åt på potbelly som på gamla goda tiden! Sen gick vi på bio och såg en bra kärleksfilm - bara för det kommer jag inte ihåg namnet. Men den var bra! Det var så mysigt att hänga med lisa igen <3 Tack fina du!
 
Song of the day - obvious chice. 
 

KOMMENTARER

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0