Dag 210 - JAG SJÖNG

2014-03-02 | 23:12:00
  • Idag, söndag så vaknade jag rätt sent med det var rätt så nice, det betydde att jag inte hade blivit väckt av familjen, tjoho! Ibland så blandar jag eng och svenska. Jag skriver på eng när mina icke sv-talande kompisar är med i berättelsen, dvs så de oxå kan läsa!
  • Later, me Julia and Chrissy went to the movies and watched Lego Movie. It was okey, but we were kinda "over excited" because everyone else said it had grownup jokes and funny stuff. But it wasnt that funny. But it was ok! Later Me and Julia went to halstead st. to starbucks and had some cozy time while Chrissy was at the gym. Later we went to the pub.
  • Moa, Lisa och Felicia, 3 svenska aupairtjejer som jag sjöng med på gospeln ville komma och mysa en söndagskv på puben då jag hade berättat hur mysigt det var! Alltså, nu när jag skriver på svenska, alltså det blir helt konstigt, svårt att skriva meningar osv. AAh! haha moving on.
  • Iallafall. Jag hade berättat för tjejerna om att jag hade velat sjunga på puben ända sedan första gången i November, men är så nervös. Men de sa att "Vi kan sjunga med dig Josse". Så vi sa att vi ville sjunga en kort svensk visa. De blev jätteglada allihopa därinne. Så vi ställde oss där alla musikanter spelade, och så sjöng vi. Jag sjöng nog fel lite granna men oj så lättad jag var! Efter alla dessa år haha! Och alla klappade riktigt ordentligt efter vår sång. Vi sjöng första versen 2 gånger av "Nu grönskar det i dalens famn". Det var kul! Haha! Så stolt över mig själv och tacksam över att de svenska tjejerna pushade mig och att de sjöng tsm med mig, tack! :)
 
 

KOMMENTARER

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0